Denna övning är en styrkeövning där du tränar dina raka magmuskler i magen men även bålen tränas.
När du gör denna övning så ska du tänka på att du har stolen i rätt höjd, du ska alltså inte sitta för långt ner eller för högt upp.
När du sitter och ska börja göra övningen så ska du spänna magen och luta dig framåt, på tillbaka vägen ska du hålla emot för att få den bästa effekten.
Du ska inte låta armarna jobba utan du ska använda dig av magmusklerna för att använder du dig av armarna så tränar du inte de inre magmusklerna lika mycket.
De vanliga misstagen man gör med denna övning är att man använder sig av armarna så att magen inte behöver jobba lika mycket, man svankar för mycket så att man inte får kontakt med magmusklerna och därför ska man hålla ryggen så rak som möjligt.
Att man spänner nacken när man böjer sig framåt och detta misstag brukar man oftast göra när man börjar bli trött i magmusklerna.

Även i denna övning ska du tänka på andningen, när du böjer dig fram så andas du ut och när du är på väg tillbaka så andas du in.
Fördelarna med denna övning är att den stärker de raka magmusklerna och bålen eftersom man tränar hållningen.

 
Jag kör denna på gymmet och har på vikt 70 pounds, kör 10 repetitioner 5 set.
Denna övning tycker jag om ganska mycket då det tränar magen och bålen, då jag behöver stärka upp mina magmuskler och bålen då de har varit slappa under ganska många år på grund av vikten.

Dock känner jag av efter 3 set att mina magmuskler börjar bli ganska trötta vilket gör att man inte orkar ta i lika mycket och man fokuserar inte längre på tekniken.
Men man får försöka tänka på att sätta tekniken istället för att försöka klara av hela setet.

Som med alla övningar så tycker jag att ni ska ta hjälp av någon som jobbar på gymmet och vet vilka övningar som passar just er och vad det är ni vill uppnå med eran träning.

Kommentera

Publiceras ej