Hej allihopa, är allt bra med er? Jag är fortfarande inte bra, dock är jag frisk från magsjukan men nu är det en förkylning istället. Men jag får skylla mig själv lite också för att i torsdags var jag på ett boxningspass på gymmet med en täppt näsa och efter det blev jag förkyld så nu blir det ingen träning förens jag verkligen är frisk.
 
Nu var det dags att ta tag i maten med, Patrik har gjort ett kostschema till mig med vad jag ska äta och det är ganska många nya rätter för mig, men vissa är typ likadana som jag har ätit förut fast nyttigare. T.ex. spaghetti och köttfärsås eller chili corn carne. Dock finns det nya maträtter också som vegetarisk currygryta med bönor och ris eller torskpanna med curry och kålrabbi. Till frukost blir det havregrynsgröt ibland och vissa dagar är det bara frukt eller bananpannkakor.
I början såg jag framemot att få se vad det var jag skulle få äta och hur kostschemat skulle se ut, jag tycker att kostschemat ser jätte bra ut och det har han gjort jättebra. Men vissa maträtter är jag lite skeptisk till, dock tänker jag prova och se hur det smakar, för jag tänker inte säga redan från början att jag inte tycker om det när jag inte har smakat på det. Så det ska bli spännande att få prova på detta och det ska jag göra i 1 månad och så får vi se hur det går och om det sedan behöver göras några ändringar eller om det ska vara kvar så som det är.
Det är även en mer vegetarisk kost då jag ville testa på det, för att innan har det blivit mycket kött varje dag för att man har så dålig fantasi när man ska försöka komma på någon mat, vilket oftast slutar med korv eller köttbullar. Så därför kommer det vara mer vegetarisk, och ni får gärna säga till om ni vill att jag ska ta bilder på maten och sen lägga upp receptet här på vissa maträtter så att ni också kan få lite tips. Ni får gärna också komma med tips på vad man kan äta för mat.
 
Idag har jag tänkt att visa hur min nya frukost såg ut, så här nedan kan ni se min frukost.
Så detta var min frukost, havregrynsgröt med hallon och blåbär med lite mjölk (tog kortet innan jag hade på mjölken)
 
 
 
Det var allt jag hade att skriva om idag!
Kommer förhoppningsvis upp inläg senare i veckan med.
Kram Emelie

Hej allihopa! Idag blir det ett inlägg från mobilen då jag har fått magsjukan.

Jag hoppas verkligen att jag blir frisk snart för jag vill kunna träna men jag vet att jag måste låta detta ta sin tid.
Jag har varit extremt trött och omotiverad den senaste tiden så detta var väl på gång ganska länge men valde att bryta ut just nu.

Skulle ha provat på ett pass på gymmet imorgon men det får jag hoppa över och bli frisk istället!
Det var allt jag hade att skriva om idag!
Kram Emelie

Hej allihopa, mår ni bra? 
Idag ska jag uppdatera er lite om hur det har gått för mig med träningen sen sist jag uppdaterade er.
 
Sedan förra inlägget med uppdateringen så har det inte skett några stora förändringar i träningen utan jag har kört på, dock har jag bytt från löpbandet till crosstrainer när jag värmer upp på gymmet.
Det min vän Johanna som tipsade mig om att testa på crosstrainern men jag har inte tyckt om att träna på crosstrainer så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Så jag rådfrågade Patrik för att se vad han tyckte och han tyckte att jag skulle testa på den då crosstrainer är bra att bränna bort fett med, jag testade den och jag gillade det ganska mycket. Den är inte lika mycket påfrestande på knäna och höfterna som löpbandet är så jag har fortsatt med den och jag känner att det är roligare att träna nu.
 
Promenderna har gått bra också, nästan varje vecka när jag ska ta en promenad så sätter jag nya rekord hela tiden. Sedan förra uppdateringen har jag slagit 4 nya rekord på promenaderna och det är hur fort jag går per kilometer. När jag startade denna resa och när jag hade laddat hem runkeeper så började mina promenader med 11:45min/km alltså gick jag 1km på 11:45 minuter och nu går jag 9:27min/km så jag har verkligen minskat den tiden otroligt mycket, med mer än 3 minuter och det känns otroligt bra. Jag är så glad och stolt över mig själv, för när jag är ute och går så känns det inte som att man går så fort som det står att det gör. Ibland känns det som jag har gått hur sakta som helst och jag har haft en dålig dag så sätter jag ändå ett nytt rekord vilket känns helt fantastiskt.
 
 
 
Löpträningen har väl gått upp och ner tycker jag, vissa gånger är det fortfarande jobbigt att springa och när jag gör det så känns det som att jag inte har tränat på 10 år men det är nog också för att kroppen inte är van med denna slags träning. Dock lyckades jag ändå sätta ett nytt rekord förra veckan med att jogga 5 varv (med vila mellan) annars har jag "bara" klarat 4 varv och att klara 5 varv kändes bra. Jag var stolt över mig själv efteråt och samtidigt var jag hur död som helst. Fattar inte vad det är som är så jobbigt med löpningen, för jag känner att det spelar ingen roll vilken inställning jag gör detta med så är det ändå lika jobbigt som jag inte har tränat alls. 
 
 
 
Det var allt jag hade för idag!
Ta hand om er!
Kram Emelie