Hej allihopa, hoppas att ni har en bra midsommarafton!
Idag har jag tänkt att uppdeta er lite i träningen för nu var det ganska längesen jag gjorde det och det har hänt lite saker.
 
Styrketräningen på gymmet går jätte bra, och då menar jag mitt schema på gymmet som jag har där och kör.
Cyklingen går också bra, jag har fått höja 1 nivå extra för att inna körde jag på nivå 9 och nu kör jag på nivå 10 vilket känns jätte bra och jag känner verkligen att jag orkar mer.
Rodden går också bra, jag har precis börjat med att öka tiden från 30 minuter till 40 minuter vilket också känns bra. Dock så märker jag att jag inte orkar lika mycket i slutet men det är ju för att kroppen inte är van att köra så länge och när kroppen är trött så är det inte lika enkelt att försöka att puscha sig själv till att köra lite längre men det fungerade.
Har även börjat köra crosstrainer varannan fredag på gymmet för att jag får stora vattenblåsr på fingrarna av handtagen när jag kör rodd så för att vila händerna så kör jag detta.
Då kör jag 1 timme på crosstrainern och det tycker jag fungerar mycket bra och jag tycker att den ger mycket.
 
Boxningen på gymmet har också gått bra, dock har det inte varit något sånt pass på länge förutom igår då jag tror att det har varit för få deltagande så han har fått ställa in varje pass nästan. Men igår var det dagsn igen och det var så otroligt roligt att få köra igen, dock var det sista boxpasset för sommaren och det kommer förhoppningsvis komma tillbaka i augusti/september nån gång.
Provade även på ett nytt pass i måndags på gymmet som heter tabata by actic, han som hade hand om det fokuserade på ben vilket jag verkligen kände av dagen efter. Jag kunde knappt komma upp ur sängen och att försöka jobba med den träningsvärken var inte roligt, men envis som jag var så tog jag en promenad efter jobbet 
 
Löpningen går också utmärkt, jag har lyckats att springa 1 mil för första gången vilket gjorde mig jätte glad, jag sprang ju även springtime där jag slog nytt personbästa vilket jag har skrivit ett eget inlägg om.
Springer varje tisdag, torsdag och ska försöka att springa eller ta en promenad på lördagarna med beroende på hur kroppen är.
 
Jag känner också i kroppen att jag orkar träna längre och jag orkar göra mer saker i vardagen så länge jag håller igång nästan hela dagen.
För ibland när jag kommer hem efter träningen och har ätit plus duschat så sätter jag mig antingen vid datorn eller i sängen vilket gör att jag blir hur trött som helst.
Då är jag liksom trött hela dagen sen och skulle kunna sova hela dagen om jag fick, jag vet inte riktigt vad det kan bero på.
Jag hoppas att det blir ändring på det snart och att jag mår bättre psykiskt med!
 
Det var allt jag hade att skriva om idag!
Ta hand om er och ha en bra dag!
Kram Emelie

Kommentera

Publiceras ej