Sitter och tittar igenom gamla bilder och scrollar förbi den här bilden

Detta är en bild som betyder så mycket för mig
Den visar att jag är påväg mot ett bättre och hälsosammare Emelie.

Innan den här resan började kunde jag sitta och titta på biggest looser och undra hur personerna som är med där kunde låta det gå så långt.
Jag sa även till mig själv att jag ska aldrig låta det gå så långt medans jag satt och åt chips eller popcorn samtidigt som jag tittade på programmet.
Hur bra är det liksom? Att sitta och äta onyttigheter framför ett program som hjälper personer att gå ner i vikt och jag gör precis tvärtom vad dom gör.
Men jag tror att jag inte insåg hur jag dödade mig själv långsamt med all skräpmat,chips,godis,läsk och fikabröd som jag åt.
När hade tråkigt så åt jag, jag kunde sitta och trycka i mig nästan vad som helst. Jag gick alltid och tittade om det fanns något i vårat skafferi som jag kunde äta på eftersom jag var uttråkad och mådde dåligt.
Det fanns alltid något att äta på, var det inte kakor så fanns det godis, och var det inte godis så var det chips eller riskakor.

Nu 1 år år senare så förstår inte jag hur jag kunde göra så här mot mig själv, jag mår så mycket bättre fysiskt, psykiskt och mentalt, även om det är ganska mycket kvar att jobba med psykiskt och mentalt så är jag verkligen på bättringsvägen!
Det är så skönt att veta att jag kommer inte väga så där mycket igen, för jag vill inte göra det eftersom jag mådde så dåligt.

Även om jag hade börjat acceptera att det var så där som jag såg ut och kommer se ut, men jag hade ändå lite svårt att acceptera det.
Men nu när jag mår så mycket bättre så har jag börjat acceptera min kropp mer och börjat tycka om hur jag ser ut, eftersom jag är påväg mot den Emelie som jag vill bli och se ut.
Jag är så otroligt glad och stolt över mig själv för den här resan och att jag har orkat så här mycket.
Jag hoppas att detta leder till att jag vågar göra mer saker och att jag orkar göra mer saker än vad jag har gjort innan den här resan.

Det var allt jag hade för idag!
Kram Emelie

 

 

1 kommentarer

Marianne

19 Feb 2018 11:52

Klart du ska vara stolt över dej själv, för jäklar vad duktig du har varit och fortfarande är....
Kram

Svar: Tack så mycket!😀
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej