Hej allihopa, hoppas att ni mår bra!
 
För Januari månad stannade vågen på 81,1kg och 102cm runt midjan!
 
Idag var det äntligen dags för invägningen för februari månad och vågen stannade på 80kg blankt och 100cm runt midjan!  Så jag har tappat 1,1kg och 2 cm runt midjan för denna månad.
Jag är väl inte supernöjd över resultatet för denna månad men jag är ändå glad över att jag fortfarande går ner i vikt, för jag känner att jag inte skulle vilja gå upp i vikt (i muskler) än för jag vill gå ner lite mer!
Jag har nu 20kg kvar till mitt slutgiltiga mål på 60kg.
 
Den här månaden har varit en berg o dalbana, för i början av månaden var det ganska jobbigt med träningen och med maten men jag fortsatte att kämpa på vilket ändå har gett resultat.
Jag hoppas att Mars månad ska bli bättre och inte lika jobbig som denna månad, jag ska ge allt vad jag har och lite till.
Jag är verkligen tacksam till alla som söttar mig och puschar mig till att fortsätta med detta, ni är guld värda!
 
Tack för allt!
 
 
 
 
 
 
 
Det var allt för idag!
Kram Emelie
 
 
 

3 kommentarer

Åsa

28 Feb 2018 18:28

WOOOW!! Har inte varit här på ett bra tag o kom att fundera på hur det gick för dig - om du gett upp som jag :( Jisses så duktig du är !!!! Hur håller du motivationen uppe ?? Är Patrik din PT ? Vad kostar en sån ?

All heder till dig Emelie! STOR KRAM från uppgiven

Svar: Tack! Jag hoppas verkligen att du kan hitta motivationen igen till att fortsätta med din resa, jag har också haft jobbiga motgångar som har gjort att jag har velat ge upp men jag har haft personer runt omkring mig som har stöttat mig och puschat mig till att fortsätta! Jag kommer att hejja på dig och din resa!För att hålla min motivation uppe så tittar jag tillbaka på mina bilder som jag har tagit varje månad för att se skillnaden som har hänt, jag pratar även med mina vänner men också med Patrik!
Patrik är inte min PT, han är en vän till mig som hjälper mig med detta och att betala för en personlig tränare är ju olika priser för varje stad och för varje personlig tränare. Jag skulle dock inte ha råd med en personlig tränare då det är alldeles för dyrt för mig och men samtidigt beror ju det på vad man vill lägga sina pengar på.:)
Fortsätt att kämpa på så hoppas jag att du hittar motivationen till att fortsätta din resa! :)
Emelie Karlsson

Åsa

28 Feb 2018 18:49

Tack för ditt svar Emelie ! Vilken vän du har !! Ge honom en kram från mig :) såna växer inte på träd precis.

Jag har värk (sjukpensionär) så att komma igång o träna är ju lättare sagt än gjort. Gick till en slags dietist/kurator på Vårdcentralen, men det va typ prat som "ät mindre o skit mer o ut o gå" Gick där några ggr men struntade tillsist i det. Nu är jag mkt äldre än dig o i jämförelse med alla tidigare ggr jag "bantat" så har jag jättesvårt att gå ner i vikt nu.

Tror att jag väger ca 10 kg mer än dig o vill iaf ner till 65 kg. Du o jag har tvillingmagar ;) Nån Pt har jag inte råd med, finns inte på kartan så det får väl bli superlim på 75 % av läpparna så jag får plats med ett sugrör ;) skämtåsido...

Står du under nån form av läkarkoll ?

Har kollat lite på dina recept så jag får försöka komma igång igen..

Tack igen ! Kram o lycka till!

Svar: Nej det gör dom verkligen inte och jag tar verkligen vara på den här tiden och vänskapen med honom! :)
Där kan jag känna igen mig, gick också till en dietist som bara sa allt som var negativt och pratade aldrig om att jag lyckades gå ner i vikt men gick upp allt sen igen tyvärr :(
Jag står inte under någon läkarkontroll utan detta gör jag utanför :)

Ha en trevlig kväll! :)
Emelie Karlsson

Marianne

03 Mar 2018 12:11

Grattis! Bra jobbat....och duuuu.... denna månaden är ju den kortaste ;)
Kram

Svar: Tack! Ja det är ju det :)
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej