Hej allihopa, mår ni bra? 
Idag ska jag uppdatera er lite om hur det har gått för mig med träningen sen sist jag uppdaterade er.
 
Sedan förra inlägget med uppdateringen så har det inte skett några stora förändringar i träningen utan jag har kört på, dock har jag bytt från löpbandet till crosstrainer när jag värmer upp på gymmet.
Det min vän Johanna som tipsade mig om att testa på crosstrainern men jag har inte tyckt om att träna på crosstrainer så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Så jag rådfrågade Patrik för att se vad han tyckte och han tyckte att jag skulle testa på den då crosstrainer är bra att bränna bort fett med, jag testade den och jag gillade det ganska mycket. Den är inte lika mycket påfrestande på knäna och höfterna som löpbandet är så jag har fortsatt med den och jag känner att det är roligare att träna nu.
 
Promenderna har gått bra också, nästan varje vecka när jag ska ta en promenad så sätter jag nya rekord hela tiden. Sedan förra uppdateringen har jag slagit 4 nya rekord på promenaderna och det är hur fort jag går per kilometer. När jag startade denna resa och när jag hade laddat hem runkeeper så började mina promenader med 11:45min/km alltså gick jag 1km på 11:45 minuter och nu går jag 9:27min/km så jag har verkligen minskat den tiden otroligt mycket, med mer än 3 minuter och det känns otroligt bra. Jag är så glad och stolt över mig själv, för när jag är ute och går så känns det inte som att man går så fort som det står att det gör. Ibland känns det som jag har gått hur sakta som helst och jag har haft en dålig dag så sätter jag ändå ett nytt rekord vilket känns helt fantastiskt.
 
 
 
Löpträningen har väl gått upp och ner tycker jag, vissa gånger är det fortfarande jobbigt att springa och när jag gör det så känns det som att jag inte har tränat på 10 år men det är nog också för att kroppen inte är van med denna slags träning. Dock lyckades jag ändå sätta ett nytt rekord förra veckan med att jogga 5 varv (med vila mellan) annars har jag "bara" klarat 4 varv och att klara 5 varv kändes bra. Jag var stolt över mig själv efteråt och samtidigt var jag hur död som helst. Fattar inte vad det är som är så jobbigt med löpningen, för jag känner att det spelar ingen roll vilken inställning jag gör detta med så är det ändå lika jobbigt som jag inte har tränat alls. 
 
 
 
Det var allt jag hade för idag!
Ta hand om er!
Kram Emelie
 

Kommentera

Publiceras ej