Hej allihopa! Allt bra med er?
 
Idag har jag tänkt att skriva om 2st dokumentärfilmer på netflix som jag såg för ungefär 1 månads sen.
Den första dokumentären jag såg heter Fittest on Earth och den handlar om personer som tränar för att sedan kunna tävla om att bli världens vältränade person.
Man får se när dom tränar crossfit inför tävlingen och hur dom laddar upp inför tävlingen som är i olika etapper.
Man kommer även få se själva tävlingen och man följer vissa personer i tävlingen där de berättar vad som händer i tävlingen och vad dom kände just då.
Så denna dokumentär rekommenderar jag att ni kan titta på, om man kanske vill bli bättre på träningen eller bara är intresserad av träning så tycker jag att denna film är bra att börja titta på.
 
Den andra dokumentärfilmen är en uppföljare på den ovan och den heter Fittest On Earth: A Decade of fitness och här får man även följa personer som tränar inför tävlingen som heter crossfit games där man utser världens mest vältränade person inom herr och dam.
I denna dokumentär får man även följa med från när man startade denna tävling fram tills tävlingen som pågår under tiden.
 
Jag vill inte avslöja för mycket för jag tycker verkligen att ni ska gå in och titta på dessa dokumentärer och se vad som händer, jag kan säga att jag som inte har gillat att titta på träningsfilmer eller videoklipp satt och tittade på dessa helt frivilligt.
Jag tyckte verkligen att det var intressant och jag lärde mig massa nya saker genom att bara titta på dessa filmer.
 
Det var allt jag hade idag!
Ta hand om er så hörs vi en annan dag!
Kram Emelie

Kommentera

Publiceras ej