Hej allihopa, hoppas att ni mår bra!
Jag kan ärligt säga att jag mår inte så bra idag, vet inte riktigt vad det är men jag känner mig känslosam och har tappat glädjen i att träna och detta har pågått i några dagar.
Det är inte motivationen som är borta för den finns där men det är själva glädjen med att träna, för det känns som att aldrig händer något nytt utan att jag bara gör samma sak hela tiden vilket gör att man tröttnar och kroppen har hunnit ställa in sig på hur mycket energi som går åt på de olika passen.
Det gör att det känns som att man inte kan puscha kroppen till att ta i lite mer eller att orka lite mer för att den inte är van att träna så hårt eller van att ta i så hårt vilket gör att jag ger upp alldeles för tidigt.
Jag tror att jag skulle behöva sätta mig på en öde ö och vilken fundera ut vad det är som gör att jag känner så här med träningen, men jag känner att jag inte behöver ha en paus från träningen heller för att träningen går bra.
Jag hoppas bara att jag hittar tillbaka till glädjen med att träna för just nu känns träningen som ett måste och inte som en rolig aktivitet eller vad man ska kalla det.
 
Har ni några tips eller idéer på vad jag kan göra för att hitta den glädjen igen så tar jag tacksamt emot det för jag har tröttnat på att inte ha den glädjen längre.
Jag försöker verkligen att kämpa på men när glädjen inte finns där så är det lite svårt,dock tar ju motivitaionen över för jag vill verkligen träna och det är det som får mig att träna.
Att höra från andra hur duktig man är och hur bra jag har kämpat börjar sjunka in och jag börjar själv inse hur duktig jag verkligen är det gör att min motivation är starkare än innan och det gör mig så glad att så många vill dela denna upplevelse med mig.
Tack till er alla!
 
Det var allt för idag!
Kram Emelie

1 kommentarer

Marianne

24 Aug 2018 10:33

Kan du variera mer? Det finns ju många olika övningar och som du säger, kroppen är van med de du gör och förväntar sej det, överraska den!

Svar: Jo det kan jag göra! 😀 Var till Göteborg i tisdags och hälsade på Patrik och då gjorde vi ett nytt träningsschema 😀
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej