Hej allihopa, hoppas att ni mår bra denna söndag eftermiddag!
 
För Januari månad vägde jag in mig på 82,7kg!
 
I torsdags var det dags för invägningen för Februari månad och jag kan säga som så att jag hade mens den dagen, hade precis ätit på jobbet, inte tränat på nästan hela månaden.
Vågen stannade på 87,7kg och jag kan verkligen inte försvara det, dock så är det lite komiskt att när jag väger mig idag söndag så stannade vågen på 84,9kg.
Så på 2 ½ dag har jag gått ner 2,8kg pga att man har haft mens den dagen man väger sig.
Varför har mensen så stor påverkan på vikten, önskar att den inte hade det för nu vet man ju nästan inte vilken vikt man ska lita på.
Ska man ta den första vikten som vågen stannade på i torsdags eller ska man ta den som jag vägde in mig på imorse?
Jag skulle vilja lita på den sista invägningen för det är vad jag väger just nu utan någon mens och på tom mage.
 
Jag har även ett besked till er om ni vill veta?
Det är så att i somras ringde ju jag till vårdcentralen angående att få träffa en läkare för att kanske få en remiss till en plastikkirurg och i torsdag fick jag ett brev på posten från vårdcentralen här i Mariestad.
Jag trodde att det var svaren på ett annat besök som jag var på men det var det inte utan det var en tid till en läkare för ställningstagande för en remiss till plastikkirurgiska mottagningen.
Så jag ska dit den 11e Mars så får vi se vad dom säger, jag tänker verkligen inte ha för höga förhopningar för det kommer bara göra så att jag blir beviken och det vill jag inte bli.
 
Detta har gjort mig mer motiverad till att börja träna men även efter ha fått prata av mig med vänner och med Patrik!
Jag behövde verkligen detta som en motivation och nu ska jag verkligen ta tag i detta för nu har det börjat gå åt fel håll igen så jag måste rätta till det som har blivit fel.
Oavsett hur jobbigt det kommer att bli kommer jag att fortsätta att kämpa på för nu jäklar ska jag göra detta och klara av det men även nå mitt mål på 60kg.
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var allt jag hade för idag!
Ta hand om er!
Kram Emelie

1 kommentarer

Marianne

11 Mar 2019 08:10

Jag tror kroppen samlar på sej vätska under mensen, man blir ju även lite svullen de dagarna. Har du inte möjlighet att väga dej före frukost?
Vågen visar olika på olika tider under dagen för mej så om jag väger mej, är det alltid före frukost.
Lycka till hos läkaren

Svar: Ja det tror jag med,dock kände jag mig inte svullen under dom dagarna som jag hade mensen som jag ibland kan göra 😃
Jag brukar oftast väga mig innan frukost men just den dagen började jag kl 6 på morgonen och hade lite bråttom till jobbet! 😃 Tack så mycket 🙂
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej