Hej allihopa! Gott nytt år till er allihopa, hoppas att ni firar med vänner och familj!
 
För november månad stannade vågen på 78,7kg och 97cm runt midjan!
 
Igår var det dags för invägning för december månad och vågen stannade på 80,6kg så jag har gått upp 1,9kg denna månad.
Jag hade nästan räknat med att jag hade gått upp denna månad då jag inte har kunnat träna som jag vill då jag varit genomförkyld andra halvan av månaden och jag har även inte skött kostschemat som jag ska.
Jag har ju ändå ätit av den maten som står på kost schemat en del av det men jag har inte ätit det på rätt dag.
Så jag kan bara skylla på mig själv och det är bara jag som kan rätta till det.
Jag kommer att kämpa på för att jag ska nå mitt mål på 60kg oavsett hur långt bort det är just nu.
Oavsett hur jobbigt det än kommer att bli så vill jag kämpa på, jag vill må bra i min kropp och i mitt psyke.
 
 
 
 
 
 
 
På tal om mitt psyke så mår jag mycket bättre sedan jag började gå till en kurator på ungdomsmottagningen, det känns jätte bra att kunna prata ut om sina problem och vad det är som är jobbigt i livet.
Jag har fortfarande mina dåliga dagar där jag känner att jag bara vill ligga i sängen och sova, men då är det bara att ta sig upp och gå iväg för att träna vilket gör att jag tänker på annat.
 
Jag kan kanske skriva ett inlägg om det någon gång om ni vill det, hur man motiverar sig när man har en dålig dag?
 
Detta år har det varit mycket glädje men det har även varit många tårar, jag har upplevt en av de bästa dagarna i mitt liv, att jag har fått ett 100% vikariat i 6 månader och massa andra saker som gör detta år till en bergodalbana men jag har kämpat mig igenom detta.
Jag är så glad och tacksam för att ni läser denna blogg och att ni stöttar mig i detta!
Tack till er alla och ni betyder så otroligt mycket för mig.
 
Ha nu ett bra avslut på 2018 och en bra start på 2019!
Vi hörs nästa år!
Kram Emelie

1 kommentarer

Marianne

03 Jan 2019 21:14

Vad bra att du hittat en bra kurator som hjälper dej. Det är nog svårt att inte gå upp lite över jul och nyår, och har du dessutom varit sjuk så är det ju inte så konstigt.
Men du kommer igen....

Svar: Ja jag är verkligen glad över att jag får hjälp därifrån! :)
Ja och det är ju inte bara över jul och nyår, eftersom jag har varit så förkyld så har jag inte vågat att träna heller för att det inte ska bli värre! :) Men nu har jag kommit igång med promenader igen så nu blir det att köra på :)
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej