Hej allihopa, hoppas att ni mår bra och att ni har det bra!
Jag ber om ursäkt för att jag inte har bloggat så mycket men just nu prioriterar jag jobbet, träningen och familjen och känner inte att bloggen är prio ett.
 
Idag har jag tänkt att uppdatera er med hur det går på gymmet och hur det fungerar med den nya maten.
Sedan jag uppdaterade er sist med hur det gick på gym och maten så har jag hunnit få ett nytt kostschema och Patrik har gjort om mitt träningsschema.
Jag uppdaterade er med träningen senast i Juni månad och jag har varkligen hunnit ändra schemat på gymmet men även kostschemat.
Har även hunnit vara sjuk några gånger så det känns som att man har fått börja om från början när man väl ska börja träna igen.
Jag tycker att det har gått bra med träningen, kosten och sådär med den periodiska fastan, det som har gått bra med träningen är att jag har ett nytt tränningsschema vilket har gjort att jag tycker det är roligare att träna. Det är mer variation på träningen så att det inte är samma övningar varje gång man går till gymmet utan det är olika varje dag.
Jag kommer även att skriva lite om det nya schemat med men inte lika väl som det gamla, jag kan skriva vilka övningar och vad jag tycker om dom men kanske inte mer än så för att det har jag inte tiden till just nu.
 
Kosten tycker jag fungerar bra, fick ett nytt kostschema av Patrik i slutet av augusti med nya maträtter att lära sig äta vilket jag har gjort. Men det finns en del gamla maträtter från det gamla kostschemat kvar vilket jag också tycker är bra så att allt inte är nytt men det mesta är det.
 
Den periodiska fastan tycker jag har fungerat sådär eftersom det har varit lite svårt att få ihop tiderna.
Får ju inte äta efter kl 20 på kvällen och med detta jobb så har det blivit svårt då man vill hinna med så mycket som möjligt när man har slutat jobbet vilket gör att något blir lidande och det har blivit maten.
Jag måste verkligen bli bättre på att sköta tiderna med maten och även sköta träningen bättre.
Ska försöka göra ett bättre schema där jag skriver upp vad jag ska göra på dagarna och vad det är jag ska prioritera först.
 
Denna månad ska jag kämpa på som bara den, oavsett om jag började denna månad med att vara sjuk och bara kunde ta promenader ett tag och nu även börjat med gymmet igen så har jag även lyckats bli förkyld igen så vet inte hur mycket man vågar träna.
Ska nog inte träna för hårt så att det blir värre men samtidigt vill man ju bränna kalorier så att man går ner i vikt.
 
Jag har även börja känna av den överblivna huden och det börjar bli lite jobbigt så jag ska nog kontakta vårdcentralen igen och höra med dom om de kan skynda på lite så att jag kan få träffa en läkare snart.
 
Det var allt jag hade för idag!
Kram Emelie

1 kommentarer

Marianne

24 Nov 2018 18:11

Besvärligt när jobbet ställer till det så man inte kan få sina regelbundna mattider man är van vid och behöver.
Håller tummarna att du får komma till op snart, förstår att det måste kännas jobbigt med huden...

Svar: Jo men nu börjar jag ändå få in regelbundna mattider på jobbet, och även på helgerna!
Ja det hoppas jag med, jag tänkte att jag skulle höra av mig till vårdcentralen och se om jag kan skynda på det lite 😀
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej