Invägningen för mars månad stannade på 87,5kg!

För några veckor sedan var det dags för invägningen för April månad och då stannade vågen på 88kg!

Sedan invägningen har jag funderat fram och tillbaka på hur jag ska berätta för er om allt detta.

Det är så här att jag har valt att ta det lugnt med denna förändring, jag känner att det är för mycket press och stress över träningen och att jag måste prestera varje månad.
Därför känner jag att för att jag ska kunna hitta motivationen igen så vill jag kunna träna när jag vill och kan utan att behöva känna stress och press från andra.
Jag vill kunna gå iväg och träna utan att behöva känna att jag gör det för någon annans skull vilket det har gjort de senaste månaderna, jag vill kunna känna att det är för min egen skull jag tränar för att kunna må bra igen.
Därför har jag också valt att ta bort mitt godisförbud och sånt!
Jag kommer dock inte att äta godis varje dag eller varje helg utan kanske nån gång i månaden och jag kommer att ta det i små steg för att se vad som händer.
Jag hoppas att ni har förståelse för detta men jag känner att detta är det rätta för mig att göra just nu. Det kan bli ändringar längre fram.

Tack för att ni har stöttat mig i alla detta!

 

 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

20 May 2019 21:36

Det är klart du måste känna motivation för att klara detta, du har kämpat på så himla bra så länge och jag hoppas att du snart får tillbaka lust och motivationen...jag kan tänka att detta med nobben på operationen fick dej att tappa farten lite.
Hur du än gör nu så vill åtminstone jag fortsätta följa dej här på din blogg....om du inte lägger ner den

Svar: Ja jag har kämpat med denna resa i 2 och ett halvt år så det är ganska länge! 😃
Ja det tror jag med, dock ska jag fortsätta kämpa men jag kommer nog inte att lägga upp månadsinvägning varje månad och sånt men kanske efter några månader ihop!
Jag kommer ha kvar bloggen och försöka att uppdatera så mycket som möjligt! 😃
Emelie Karlsson

Åsa

22 May 2019 22:47

Hej Emelie! Ja, att hålla motivationen uppe är såå svårt! Men ge inte upp nu, de där kilona "ramlar" ju på en så lätt. Just nu har jag motivation o har gått ner lite drygt 10 kg, men så har jag följt den här bloggen länge o fått mkt inspiration o motivation tack vare dig! Men det är senaste halvåret jag "kommit till skott", så kom ihåg att det är mkt tack vare dig som jag sitter lite lättare på stolen här...kram o tack för det! <3
Läste att du varit hos läkaren ang. op av magen o han sagt att du skulle ner till 60 kg. Har fått för mig att du skrivit att du är ca 1.65 lång o då tycker jag verkligen 60 kg är lite väl i underkant för op. Men du kanske är mkt kortare ? Jag menar det försvinner väl iaf några kg under en sån op.....hmm?
Ha det så gott o kram på dig!

Svar: Bra jobbat Åsa! 😃
Ja läkarna tycker att jag ska nå min målvikt på 60kg och sen hålla den minst 6månader😔 Jag är 1.61 lång så ca 60-65 kan jag väga!😃
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej