Hej allihopa, hoppas att ni mår bra!
 
För cirka 2 o ½ vecka sen blev jag så sugen på att prova lite olika proteinbars från Barebells för jag har alltid velat göra det.
Jäklar vad goda vissa proteinbars är som de har gjort, jag har smakat på Caramel Cashew, Hazelnut & Nougat, Salty Peanut, White chocolate almond och Toffee Core.
De två sistnämnda är så otroligt goda! Jag älskar dom verkligen, jag trodde verkligen inte att det skulle vara så gott efter så långt uppehåll men jag hade så fel.
Så jag har tyvärr nu brutit mitt löfte om att inte äta något godis,chips osv, så i 2 år och 3 månader höll det tyvärr, jag tycker ändå att det rätt länge och det är verkligen ett rekord för mig.
Jag är ändå glad över att jag har klarat det så länge, jag trodde att redan efter första veckan eller första månaden skulle skita sig.
Men ju mer frukt jag åt och ju mer jag sysselsatte mig med annat så fick man annat att tänka på och det gjorde att man inte hann och tänka på att man var sötsugen.
 
Dessa har jag smakat!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kan samtidigt känna att jag inte har brutit mitt löfte för jag äter ju inte godis, chips, nötter och naturgodis, men jag vet inte om man ska räkna med choklad i godis. Jag har ju räknat med choklad där så jag får ju fortsätta göra det.
Så jag har nog brutit mitt löfte, eller vad tycker ni?
Hur ska man tänka när det gäller detta? Har jag brutit mitt löfte eller inte?
Jag själv tycker ju att jag har det för jag räknar ju choklad som godis.
 
Det var allt jag hade för idag!
Ta hand om er!
Kram Emelie
 

3 kommentarer

Marianne

26 Feb 2019 22:46

Jag gillar den med vit choklad och tog den som mellanmål ibland, men sen bestämde jag att undvika palmolja som den innehåller, så nu blir det inga.
Jag tycker det beror på vilken choklad det är, om det ska räknas som godis. Mörk choklad med minst 70 % kakao är inte godis enligt mej % en ruta av den tror jag är bra :)

Svar: Ja den tycker jag också om,men min favorit är ändå Toffee! Jäklar vad den är god,jag trodde inte att dom skulle vara goda eftersom jag inte har ätit godis och sånt på över 2 år men jag hade verkligen helt fel 😃
Emelie Karlsson

Åsa

27 Feb 2019 20:33

Hej Emelie! Nu kan jag äntligen kommentera här igen. Begriper mig inte på din blogg ibland för ibland finns det inget kommentarsfält ?

Allt är ju med måtta :D Värre synder finns ju :D
Funkar de som måltidsersättning ?
Jag blev lite orolig när jag läste ditt förra inlägg o jag inte kunde kommentera det. Jag tycker att du är värd en 7-jävla eloge!! I vått o torrt under över 2 år har du hållt på, inte konstigt att du snubblade ner i ett litet depp. Är du på banan igen nu o det känns bättre ?

Kommenterar ju väldigt sällan men jag läser o får MASSOR av inspiration av dig, ska du veta!!

Jag hejjar på dig !! :D

KRAAM <3

Svar: Okej vad konstigt,ska kika lite på det! Är du inne genom datorn eller inne genom mobilen när du ska kommentera?🤔😃

Jag vet inte riktigt hur de fungerar men de ger extra protein efter träning om man behöver de eller som ett komplement till sin måltid om man inte fått i sig tillräckligt med protein tror jag😃

Tyvärr är jag inte på banan ännu, det har varit ganska mycket fortfarande på jobb men även privat så jag känner att jag prioriterar det först!
Dock måste jag verkligen ta tag i träningen nu och det ska jag verkligen göra här i Mars månad!😃

Tack så jätte mycket, det betyder mycket för mig att höra!
Ha en bra kväll!😃
Emelie Karlsson

Marianne

11 Mar 2019 08:14

Angående Åsas kommentar så är kan inte jag heller kommentera ibland, det är när jag använder mobilen

Svar: Okej, jag ska kolla upp det och se vad det kan vara 😃
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej