Hej allihopa, är allt bra med er? Jag är fortfarande inte bra, dock är jag frisk från magsjukan men nu är det en förkylning istället. Men jag får skylla mig själv lite också för att i torsdags var jag på ett boxningspass på gymmet med en täppt näsa och efter det blev jag förkyld så nu blir det ingen träning förens jag verkligen är frisk.
 
Nu var det dags att ta tag i maten med, Patrik har gjort ett kostschema till mig med vad jag ska äta och det är ganska många nya rätter för mig, men vissa är typ likadana som jag har ätit förut fast nyttigare. T.ex. spaghetti och köttfärsås eller chili corn carne. Dock finns det nya maträtter också som vegetarisk currygryta med bönor och ris eller torskpanna med curry och kålrabbi. Till frukost blir det havregrynsgröt ibland och vissa dagar är det bara frukt eller bananpannkakor.
I början såg jag framemot att få se vad det var jag skulle få äta och hur kostschemat skulle se ut, jag tycker att kostschemat ser jätte bra ut och det har han gjort jättebra. Men vissa maträtter är jag lite skeptisk till, dock tänker jag prova och se hur det smakar, för jag tänker inte säga redan från början att jag inte tycker om det när jag inte har smakat på det. Så det ska bli spännande att få prova på detta och det ska jag göra i 1 månad och så får vi se hur det går och om det sedan behöver göras några ändringar eller om det ska vara kvar så som det är.
Det är även en mer vegetarisk kost då jag ville testa på det, för att innan har det blivit mycket kött varje dag för att man har så dålig fantasi när man ska försöka komma på någon mat, vilket oftast slutar med korv eller köttbullar. Så därför kommer det vara mer vegetarisk, och ni får gärna säga till om ni vill att jag ska ta bilder på maten och sen lägga upp receptet här på vissa maträtter så att ni också kan få lite tips. Ni får gärna också komma med tips på vad man kan äta för mat.
 
Idag har jag tänkt att visa hur min nya frukost såg ut, så här nedan kan ni se min frukost.
Så detta var min frukost, havregrynsgröt med hallon och blåbär med lite mjölk (tog kortet innan jag hade på mjölken)
 
 
 
Det var allt jag hade att skriva om idag!
Kommer förhoppningsvis upp inläg senare i veckan med.
Kram Emelie

1 kommentarer

Marianne

27 Sep 2017 14:51

Spännande med nya maträtter...du får berätta mer om hur du tillagar och vad dy tycker om de rätterna när du provat de

Svar: Ja det är lite spännande, vissa rätter ser jag fram emot och andra inte! Som havregrynsgröten för jag tycker inte om det men jag ska försöka tänka positivt när jag äter gröten!😀
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej