Hej! Är det bra med er? Jag mår bra idag, tog en vilodag idag för att jag fick ont i höften när jag var ute och gick igår och sedan fick jag ännu mer ont i höften när jag tränade bowling igår.
Imorgon kommer jag att fortsätta med promenaderna och så ska jag försöka hinna till gymmet nån dag med,vet ej vilken dag det kommer att bli än, imorgon jobbar jag till kl 16, lördag har jag match kl 17 dock ska jag ut och gå på förmiddagen, söndag har jag match kl 15 och ska ut och gå på förmiddagen eller på kvällen den dagen så kanske blir nån dag nästa vecka istället.
 
Idag är det 2 månader sen jag slutade att äta godis,chips,choklad,nötter,fikabröd, dricka läsk, saft.
Jag trodde att det skulle bli mycket svårare än vad det har varit, visst har jag haft lite sötsug vissa dagar och då velat ha något sött. Dock har jag lyckats hålla mig ifrån det och ätit frukt istället ellet bara låtit bli att äta något, ibland kan jag ha även ha druckit ett glas vatten som har hjälpt för stunden.
Jag har dock inte slutat med popcorn eftersom det är majs så är inte det lika farligt/dåligt som allt det andra.
Jag äter ju inte popcorn i stora mängder heller utan när jag gör popcorn så gör jag lite och sen får det räcka.
Vill även passa på att tipsa er om en film/dokumentär som heter sockerfilmen där man får följa en man som gör ett experiment med socker.
 
https://www.youtube.com/watch?v=ODgi55ZU8Ck&t=327s
 
In och titta på denna dokumentär/film för den stämmer så himla bra.
 
På måndag är det öven dags för invägning för denna månad. Jag hoppas att jag har lyckats gått ner 4kg denna månad och har jag inte det så får jag kämpa ännu hårder nästa månad och kanske tänka efter vad det var jag gjorde för fel och försöka ändra på det eller ändra på något annat.
 
Det var allt jag hade att skriva om idag, ta hand om er och var rädda om varandra.
Kram Emelie

2 kommentarer

Marianne

27 Jan 2017 19:11

Ett tips när du är sötsugen är att dricka citronvatten, sen undrar jag om chokladen, är det "förbjudet" med mörk choklad också? Som 80 eller 90 % ?
En ruta riktigt mörk choklad kan också dämpa suget....
Spännande med invägning :)

Svar: Om chokladen har jag faktiskt inte tänkt på, dock känner jag helt spontant just nu att för mig skulle inte det fungera eftersom det fortfarande är choklad och jag älskar verkligen choklad. Så jag skulle inte klara av att bara ta en bit mörk choklad utan då är det bättre för mig att hålla mig borta från det helt och hållet! :)
För andra kanske det skulle fungera att göra så dock inte för mig då jag har lätt för att komma tillbaka i gamla vanor och det vill jag inte göra denna gång! :)

Citronvatten ska jag absolut testa nån gång! :)
Emelie Karlsson

Marianne

29 Jan 2017 17:39

Riktigt mörk choklad är snarare lite besk än söt, men litar du inte på din karaktär så är det nog bäst att göra som du säger...avstå helt

Svar: Absolut! :)
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej