Hej! Idag ska jag skriva om när jag åkte till Stockholm och hälsade på min faster med familj plus att hon och jag var iväg och såg Morgan Allings show en föreställning om kärlek.
Morgan Allings show en föreställning om kärlek handlar om hans uppväxt från barn till där han är idag, framgånsrik och har en familj. Showen hanlade om hans uppväxt med en alkoholiserad mamma och olika barnhem men även om fosterhem där han blev misshandlad.
 
Fredagen den 12e Februari klockan 09:50 var tåget till Stockholm beräknat att åka från Törebodas station men det blev försenat med 20 minuter då det var krångel med en dörr som inte ville stängas. Efter 20 minuter kommer vi iväg och kommer fram till Stockholm vid klockan 13 där jag möter upp min faster Linda och vi åker sedan till hennes jobb för att hämta bilen för att sedan jag ska kunna överraska mina kusiner. De blev ganska chockade av att jag var där för de visste inget vilket var roligt att få kunna överraska dom. Vi åkte sedan och handlade lite snabbt, åkte hem till dem för att vara hemma en kort stund då min ena kusin Elise skulle på ett pjyamas party hos en klasskamrat som jag följade med till. När vi kom hem så var det dags för att äta, duscha och sen sova för att orka med lördagen.
 
Lördagen den 13e Fabruari var jag och min faster Linda, min kusin Elise ute på en promenad till Ica Maxi och handlade lite. När vi kom hem så pysslade jag och Elise lite med armband och halsband. Efter en liten stund så var det dags att fixa håret, sminka sig och byta kläder inför kvällen. Runt 16 åkte vi in till Karlaplan där vi gick till ett köpcentrum och köpte oss en varsin smörgås och dricka. Efter det begav vi oss sedan vidare till Maximteatern för att ta plats inne i salongen.
Showen började och höll på i en timme har jag för mig och sedan var det 10-20 minuter paus och sedan började showen igen. Efter att showen var slut så gick vi ut och var påväg hem när vi möter Morgan Alling utanför Maximteatern på baksidan, och jag frågar om jag kan få ta en bild tillsammans med honom och det får jag. Det var en man som var med honom som tog bilden på mig och min faster, där står vi pratar lite och jag berättar att jag bor i Mariestad och han vet genast vart jag menar och berättar att han har bott i Alingsås och nån gång i Skövde. 
Tack Morgan för pratstunden, det behövdes verkligen!
När vi pratat färdigt åker vi hem till min faster och det är dags för att sova men jag är för övertrött så jag har svårt att sova.
 
        
 
 
 
 
Söndagen den 14e Februari var det dags att åka hem till Mariestad igen. Förmiddagen spenderade jag med att packa mina saker och att vara med Elise och Linda och eftermiddagen spenderade jag på tåget hem till Mariestad. Jag firade alla hjärtans dag på tåget detta år men för mig gör det inget. Tågresan hem gick bra och väl hemma var det dags att äta och sova för att dagen bara ta det lugnt.
 
 
 
Den näst bästa helgen var det och tack så mycket till faster Linda med familj och farmor och farfar för att jag fick denna föreställning som 20 års present från er. Det var verkligen inte några bortkastade pengar, hade jag haft råd så hade jag sett fler föreställningar av denna show.
Tack för allt!
 

Kommentera

Publiceras ej