Hej allihopa, hoppas att ni mår bra!
 
Som ni kanske har läst tidigare på min blogg så har jag haft svårt att vara nöjd med hur jag ser ut eller hur jag mår.
Det beror ju på min osäkerhet på mig själv, att jag alltid har fått höra att jag är ful, att jag inte duger som jag är, jag har tryckt ner mig själv och massa sånna ord som ingen borde få höra.
Det har ju lett till att jag har mått jätte dåligt och gjort att det har varit jobbigt att hitta kläder som man passar i och som man verkligen vill ha.
Jag tyckte att det var jätte jobbigt att handla kläder för att det fanns aldrig något snyggt eller så fick jag alltid ta en större storlek än vad jag kanske behövde för att jag inte ville att det skulle sitta för tight.
Jag stod oftast i provrummen med tårar i ögonen för att det inte fanns något fint som passade mig eller att jag skämdes så över hur jag såg ut.
Det slutade med att jag gick därifrån tomhänt med rödsprängda ögon med massa tårar och med en kropp som jag skämdes över men jag orkade aldrig ta tag i det heller.
 
Men förra helgen så kände jag mig fin och nöjd över mig själv för första gången, jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är över att jag äntligen börjar känna mig nöjd över min kropp och att jag inte skäms över den längre.
Det är klart att det är jobbigt vissa gånger men inte alls lika jobbigt som det skulle ha varit för 2 år sedan när jag mådde så dåligt och klarade knappt av att vara med vänner.
Att gå från att må så dåligt över sin kropp så att man inte vill gå utanför dörren till att äntligen känna att man vill ut och hitta på nya saker, träffa vänner och göra roliga saker med dom.
Det är en känsla jag inte kan beskriva och jag hoppas att det fortsätter så här nu för att äntligen är glad.
Jag har ett helt nytt perspektiv på livet och en helt ny inställning till saker i livet vilket känns bra.
Jag vet att det är en bit kvar men jag ska fortsätta att kämpa på tills jag nåt mitt mål oavsett hur jobbigt det blir.
 
Tänkte bjuda på lite bilder på mig som min lillayster tog på mig innan dopet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

21 Oct 2018 09:57

Så fin du är! Det riktigt strålar om dej..

Svar: Tack så mycket 😍
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej