Hej allihopa, hoppas att ni mår bra i denna värme som är och har varit den senaste veckan.
 
Det har varit ganska mycket att göra denna vecka, jag har jobbat och nästan direkt efter jobbet så har jag valt att fokusera på träningen så därför har bloggen hamnat i kläm.
Men jag ska försöka att bättra mig och försöka att lägga upp minst 3 inlägg i veckan, 1 inlägg med träning och 2 inlägg med andra saker.
 
Den kommande veckan så är det dags för invägning för juli månad också, jag är lite orolig för vad vågen kommer att visa, det känns inte som att jag har gått ner något men så känner jag varje månad och jag har ändå gått ner. Även om det inte är mycket så är det alltid något, jag har ju satt upp ett mål att jag ska gå ner minst 1kg varje månad och jag vet inte om jag har nått det målet den här månaden.
Jag har verkligen gett allt vad jag kan och fortsatt att kämpa när det blev jobbigt oavsett om jag hade velat ge upp istället.
Att inte veta vad vågen kommer att stanna på ger mig lite ångest, om jag inte har gått ner så mycket i vikt så kommer jag verkligen att bryta ihop.
För det känns som att hur mycket jag än tränar och kämpar så blir det aldrig mer än 1kg, jag vet inte vad det är som gör att jag inte går ner.
Kan det bero på min extra hud som är kvar eller är det för att kroppen börjar bygga mer muskler nu och börjar anpassa sig eller vad är det som pågår?
 
Får försöka att inte tänka på det för mycket för att då kommer jag bara att må ännu mer dåligt av det och det kommer göra så att jag blir stressad och det leder till bara dåliga resultat.
Så jag får kämpa på dessa 2 dagar som är kvar och sen får det bli som det blir för jag kan inte göra mer än mitt bästa i detta fall.
 
Det var allt jag hade idag, kommer upp ett inlägg imorgon med så vi hörs då!
Kram Emelie

1 kommentarer

Anonym

28 Jul 2018 20:16

Kära Emelie. Jag tycker att du pressar dig för hårt. Försök se till det du gjort fram till nu. Det är så makalöst bra. Låt kroppen komma ikapp. Viktminskningen går inte hela tiden neråt. Periodvis ligger den plant för att kroppen ska hinna vänja sig vid sin nya vikt. 1 kg i månaden varje månad är ganska stort krav på dig själv. Allt mellan 0-0,5 kilo är ok nu anser jag. Hjärnan måste också hinna med. Ge inte upp! Kom ihåg varför du började. Om det hjälper, skriv upp det positiva och negativa med ditt "förra jag" och ditt "nuvarande jag" så kommer du säkert få en positiv upplevelse. Kram från Linda

Svar: Tack! Jag ska försöka att sänka kraven :)
Kommer aldrig att ge upp detta! :)
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej