Hej alla! Som rubriken lyder är de det som jag ska skriva om idag då detta är något som har gjort mig arg ganska många gånger.
 
När årest biggest loser drog igång tyckte jag att det verkade vara en spännande och en händelserik säsong vilket det har visats sig att vara.
Jag följer varenda avsnitt och några avsnitt gjorde mig ganska arg pga att det pågick mobbning och jag ogillar det starkt.
Jag tycker inte att det är okej överhuvudtaget att mobba någon oavsett hur den personen ser ut, vilket språk, vilket kön den personen har.
Detta måste få ett stopp för personerna som söker till biggest loser är där av samma andledning vilket är att de vill ha hjälp att gå ner i vikt, varför ska man då hålla på att mobba sina medspelare?
 
Den som blev mobbad den här gången i biggest loser var Jennie och hon blev utrfryst av de andra deltagarna, när hon sedan skulle ställas mot Zandra på en invägning där bara deras två invägningar räknades för hela laget.
Jennie vann den invägningen mot Zandra och nästan direkt efter var det många som var sura för att hon lyckades att gå ner mer än Zandra vilket Zandra själv sa att hon inte tyckte Jennie förtjänade att vinna, det sa även Zandras lagkamrat Rebecca att Jennie inte förtjänade att vinna för att Zandra hade kämpat mer än henne och att hon har tränat mer än Jennie.
Detta ledde till att Jennie gick ut från invägningen med tårar men kom sedan tillbaka efter ha pratat med hennes tränare Mikael.
 
Jag tycker inte att sån här mobbning i tv - pogram borde få finnas för att alla är där av samma anledning, alla personerna där har gått igenom olika saker i livet, vissa har blivit mobbade, vissa har blivit utnyttjade osv.
Varför mobbar man någon när man själv vet hur det känns att bli mobbad? 
Jag kan aldrig förstå hur man kan göra så, man borde veta bättre eftersom man vet hur jobbigt det är och hur ont det gör i en.
Jag själv vet hur jobbigt det är att bli mobbad, jag vet hur det känns att bli mobbad. Jag försökte oftast sätta mig längst bak i klassrummen, jag försökte alltid ställa mig sist i matkön, jag försökte undvika att byta om i omklädningsrummen när det idrott i skolan. Så jag vet hur det känns att bli mobbad, dock känner vi alla olika men jag kan säga att för mig var det inte roligt, det var jobbigt som bara den.
Därför måste mobbningen i tv-programmen få ett slut.
Det är aldrig okej att mobba någon överhuvudtaget så när ni ser någon bli mobbad, gå fram och säg ifrån!
 
Det är jätte bra att det finns sånna här program där vi kan få hjälp med att gå ner i vikt, men snälla skippa mobbningen för det gör det inte bättre och inte lättare att gå ner i vikt heller.
Så snälla få ett slut på det här nu.
 
Det var allt för idag!
Kram Emelie

1 kommentarer

Marianne

28 May 2017 00:37

Mobbing är hemsk, att trycka ner andra är nog oftast ett sätt att känna sej bättre själv. Just den situationen du tar upp...de betedde sej för jäv...t det var ju synd att de två inte åkte ut direkt

Svar: Jag håller med! Då tyckte jag att Rebecca kunde ha åkt ut eftersom man inte ska låta mobbarna vinna men tydligen i detta fall så fick hon göra det :/
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej