Hej! Hoppas att allt är bra med er idag!
Har idag tänkt att skriva om det som är jobbigt mentalt med hela denna resa som jag gör.
 
Det som jag tycker är jobbigt med hela denna resa är när jag inte har någon motivation kvar vissa dagar till att träna fast jag går iväg och tränar ändå.
I början tyckte jag att det var roligt att gå ut och gå vilket gjorde att jag hade mycket motivation till att träna och vilja förändra men ju mer tiden har gått har den motivationen börjat minska lite.
Det är skönt att få komma ut och gå för att då rensar jag tankarna och släpper allt som inte har med träning att göra för att kunna fokusera på träningen.
Jag har börjat känna av att det är inte lika roligt att träna längre för att det känns som att jag gör samma saker hela tiden vilket gör att min motivation minskar till att fortsätta träna.
Skulle vilja testa på något nytt som gör det roligt att träna igen, jag vet inte vad det skulle kunna vara dock.
Samtidigt tror jag att motivationen har sjunkit lite pga att min kropp är lite överansträngd och då blir det extra jobbigt att träna för att jag kan inte träna lika hårt som jag skulle vilja.
För att kunna bli motiverad igen så tar jag fram mina papper med alla målen som jag har skrivit upp och varför jag gör denna resa och det brukar faktiskt hjälpa lite.
 
Jag tror också att det som blir lite jobbigt med denna resa är att jag känner att jag inte riktigt hinner/kan njuta av alla resultaten som jag får.
Det känns som att när jag har vägt mig och nått ett mål, ja då ska jag liksom börja träna nästan direkt för att nå det nya målet för nästa månad vilket gör att jag inte kan slappna av och njuta av denna resa.
Jag blir verkligen glad när jag når målen varje månad men det känns som att jag inte får bli för glad heller för att om jag misslyckas så kommer jag bli jätte ledsen.
Jag vet inte varför jag känner så här, men en anledning kanske är att jag vill lyckas så mycket med detta och detta betyder så mycket för mig att få göra så jag skulle kunna göra allt nästan.
Samtidigt är jag så otroligt rädd för att misslyckas och rädd för hur det kommer bli i framtiden.
Jag vet att jag inte ska försöka att tänka på framtiden för mycket utan jag ska tänka på nuet och ta det dag för dag men ibland går det inte.
Försöker att inte låta sånt påverka mig för mycket för jag vet att jag inte kan påverka framtiden för mycket nu ändå, för att jag vet inte alls vad som kommer att hända om 1 år eller om 2 månader.
Jag måste försöka bara ta dagarna som de kommer och kämpa vidare med träningen och kosten.
För att det går bra med träningen och det går sådär med frukten och maten går det också helt okej med.
 
Har ni tips på hur man kan motivera sig till att träning är roligt får ni gärna komma med tips.
 
Nästa söndag är det dags för invägning av denna månad och jag hoppas att jag har gått ner 2kg denna månad.
Jag kommer att fortsätta att kämpa på denna vecka som kommer och sen får det bli det resultat som det blir, jag kan inte påverka det hur mycket som helst heller förutom att träna.
 
Det var allt jag hade att skriva idag!
Ha det bra och ta hand om er!
Kram Emelie

1 kommentarer

Marianne

30 Jul 2017 00:11

När jag känner olust till exempelvis träning så tänker jag att när jag väl sätter igång så känns det skönt, jag lyssnar på böcker i hörlurarna när jag är ute och går....jag försöker variera vägen också, men det är svårare då jag måste anpassa sträckan...

Svar: Jo det är ju precis innan jag ska iväg och träna eller precis innan jag ut springa eller gå som det är jobbigt, men så fort jag kommer igång så är det ju skönt och det är skönt efteråt för då vet jag att jag har gjort något bra!☺
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej