Hej alla läsare! Igår skrev ju jag om att jag inte äter något fikabröd,glass,godis dricker läsk eller saft och när alla andra sitter och fikar så vill inte jag sitta med för att jag vill bara ha fikabrödet då. Häromdagen satt jag och letade efter nyttigare alternativ och hittade bananchokladbollar som det inte är något socker i förutom från bananerna.
Jag provade att baka dom idag och jag tyckte att de var helt okej ändå, tyckte att banansmaken tog över lite för mycket men jag tror att till nästa gång kan jag nog i ha i mer lite kakao och kaffe för att få mer smak på bananchokladbollarna.
Så ni som vill ha något nyttigt att fika på tycker jag att ni ska prova dessa bananchokladbollar.
 
 
 
Här kommer receptet om ni skulle vilja prova att baka dom någon gång!
 
Recept
2 mogna bananer
2msk kakao
3dl havregryn
1dl kokos
1msk kaffe

1. Mosa bananerna
2. Blanda bananmoset med kakao,havregryn,kokos och kaffe
3. Gör bollar av smeten och rulla sedan i kokos.
4. Ställ sedan in de i kylen eller frysen för att stelna lite

2 kommentarer

Mie Evnice

17 Apr 2017 19:23

Detta måste jag testa!

Svar: Det tycker jag absolut☺
Emelie Karlsson

NORRSKEN EMMA

17 Apr 2017 19:33

gott gotti gott gott de lät =)

ha en underbar dag
kram

Svar: Det var det!☺
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej