Hej, allt bra med er läsare?   Idag har jag tänkt att skriva om hur det är att inte äta godis,fikabröd och dricka läsk och annat.
 
Den 26e November 2016 bestämde jag mig för att sluta äta godis,dricka läsk,saft, äta fikabröd och glass för att jag skulle börja med denna resa. Jag kände att det är ingen idé att fortsätta äta godis,dricka läsk och saft och äta fikabröd och glass om jag ska göra detta för att då kommer inte jag gå ner i vikt utan då kommer jag fortsätta att gå upp i vikt vilket jag inte vill. För om jag skulle fortsätta att äta allt det så skulle det sluta med att jag dör i förtid och det vill inte jag, mitt liv har ju just börjat.
Den första månaden gick bra utan godis och även de andra månaderna med och det som jag tycker som har varit jobbigast med att inte få äta allt detta är alla som frågat om man inte ska ta en bulle eller en kaka, eller kan du inte ta en godisbit ändå det märks ju inte eller varför kan du inte ta ett glas med cola i. Det andra som även har varit jobbigt är nu under påsk så har jag fått 2st påskägg med godis i som jag inte kan äta, det första påskägget gav jag till pappa och det andra har jag inne på mitt rum dock är det inte öppnat och inte tagits något därifrån heller.
Jobbigaste är ju under högtiderna när man blir erbjuden godis,fikabröd och läsk och när man får påskägg som man inte vet vad man ska göra med eftersom jag inte äter godis.
 
Fikabröd,glass och läsk är det lättare att avstå ifrån tycker jag för att det åt jag ändå inte så mycket innan denna resa började heller så det tycker jag har varit lättare. Jag har försökt att dricka mitt vatten och ätit frukt istället när alla andra fikar och det har gått sådär med det tycker jag. Det gick bra i början och sedan slutade jag med det dock har jag börjat äta frukt igen så att jag ska orka med det som händer under dagarna.
Jag har ändå snart klarat 5 månader vilket jag tycker är bra gjort av mig själv när jag har velat ge upp så många gånger och börja äta allt onyttigt igen, dock så förstör jag bara för mig själv om jag gör det och då jag kan lika gärna sluta med denna förändring för då är det inte ens värt att fortsätta. Okej man kan hamna i en svacka nån gång för det gör alla nån gång, efter den svackan måste man ta tag i sig själv igen och inte tillåta att det händer igen.
Om det är någon mer som försöker att gå ner i vikt, har ni slutat med allt detta eller äter ni fortfarnade godis och fikabröd fast i en mindre mängd?
 
Det var allt jag hade för idag!
Önskar er alla en glad påsk
Kram Emelie
 

1 kommentarer

Marianne

22 Apr 2017 18:53

Jag skutade med godis och fikabröd för många år sen, men nu äter jag godis igen...inte alls ofta men jag får nästan alltid dåligt samvete efter.
Jag åt inte mycket fikabröd innan så att avstå från det känns inte särskilt svårt....har du provat att hälla lite pressad citron i vattnet? Det tar bort suget för mej iaf...

Svar: Jag åt inte heller mycket fikabröd dock åt jag ganska mycket godis när jag väl åt godis så det kändes verkligen bra att ta bort det och jag känner inget sug alls längre efter godis, ibland kan jag känna efter fikabröd när jag ser alla andra sitta och fika men det är inte alls lika jobbigt längre vilket känns skönt! :)Nej det har jag inte provat att göra så det kanske jag ska göra :)
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej