Idag är det 1 månad sen jag började denna resa mot ett hälsosammare liv med nya utmaningar och ett äventyr.
Det har varit några motgångar under denna period och de har gjort mig starkare, fått mig att fortsätta kämpa eftersom detta är något som jag vill lyckas med.
 
Dagen är här då det är 1 månad sen jag började denna resa och startvikten den 30e November 2016 var 123,9kg och 132cm runt midjan.
Vågen visade idag 119kg och 130cm runt midjan!  4,9kg på 1 månad och 2 cm runt midjan är inte dåligt!
För 1 månads sen hade jag aldrig trott på att jag klara att gå ner ca 5kg. Jag trodde knappt att jag skulle klara av att gå ner 3kg på en månad men det klarade jag verkligen av.
Nu ska jag kämpa vidare med denna viktminskning och få den kropp jag alltid velat ha men samtidigt kunna må bra och göra saker som jag inte har gjort förut eller inte vågat göra på grund av min vikt och mitt utseende.
 
Efter nyår kommer jag att börja träna på gym och det kommer hjälpa mig mer att gå ner i vikt än att jag bara ska ta promenader varannan dag.
Jag kommer ändå fortsätta att ta promenader dock har jag och Patrik inte bestämt hur vi ska lägga upp schemat för promenaderna och gymmet än så det får vi se hur det blir.
Vi kommer nog även börja ändra lite i maten med, först måste jag lära mig att dricka ca 3-4 liter vatten varje dag och äta 2 frukter om dagen. Att dricka vatten på morgonen är jobbigast för mig får då är inte jag så törstig och på förmiddagen/eftermiddagen har jag en vattenflaska inne i mitt rum med vatten i som jag dricker. 
Frukten tycker jag inte är så jätte svårt, jag tar en frukt på förmiddagen om jag blir hungrig och sedan tar jag en frukt på eftermiddagen istället för en smörgås som jag alltid tog efter skolan eller jobbet.
Det brukar inte hinna bli någon frukt på förmiddagen eftersom jag går ut går så pass sent på morgonen och då blir frukosten sen vilket gör att allt det andra också blir sent.
Får nog börja gå ut och gå tidigare på morgonen för att frukosten inte ska bli så sent och det kommer nog göra att jag orkar äta en frukt på förmiddagen.
 
Även efter nyår kommer det att hända lite spännande saker men kan inte berätta för mycket än då jag inte vet om allt kommer att bli av dock håller jag tummarna för att det kommer bli av.
Jag ser fram emot nästa år då jag hoppas att det kommer bli spännande och roligt år, det kommer nog även bli ett jobbigt år med viktresan för att det kommer oftast motgångar dock ska jag kämpa vidare med vikten oavsett vad som händer. För detta är något jag vill göra för min egen skull och kunna må bra.
 
 
Denna bild är tagen idag, det syns inte så stor skillnad än från november men ska fortsätta att dokumentera varje månad för att kunna ha och jämföra med.
 
Det var allt idag!
Ha en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll!
Kram Emelie

Kommentera

Publiceras ej