Om 2 dagar är det 1 månad sen jag bestämde mig för att hoppa på denna resa till ett bättre och hälsosammare liv. För en gång skull så gör jag det för mig själv och inte för någon annan vilket känns väldigt bra.
Jag tycker tiden har gått väldigt fort än så länge vilket kan vara bra på ett sätt för då känns det inte tråkigt att göra detta och det blir inte lika jobbigt.Dock känns det som att det går alldeles för fort så jag inte hinner med, jag vill kunna ta vara på den här tiden som jag har.
Om 2 dagar ska jag även väga mig efter 1 månad så får vi se vad vågen visar då.
Det känns verkligen konstigt att det redan har gått 1 månad.
 
Idag tog jag och Patrik en promenad på 8,2km! Dock så stannade vi vid ett ställe för paus en stund men sedan fortsatte vi och efteråt kändes det jätte bra. Jag är så stolt över mig själv att jag orkade gå så lång, dock gick vi inte så snabbt men det kändes ändå bra efteråt vilket leder till att jag kämpar att kunna orka gå längre.
Jag hoppas att om 1-2 månader att jag klarar gå 1 mil på en promenad. För att nån gång i Januari/Februari ska vi börja jogga och sedan springa beroende på hur vädret kommer att vara.
Ett mål som jag har satt upp är att om 1 år ska jag orka springa 1 mil vilket jag hoppas och tror på att jag ska/kommer att klara. Jag ska kämpa som abra den för att klara av det oavsett om det blir jobbigt eller inte, jag vet att det kommer inte att bli lätt i början men då är det bara att fortsätta att kämpa. 
 
Till er som kämpar där ute, fortsätt att kämpa för det kommer vara jobbigt i perioder och då kommer det verkligen att vara jobbigt men bara kämpa vidare för att sedan vara starkare än någonsin och klara av precis det man vill klara av. Det kan t.ex. vara att man har någon grej man vill klara av göra om 1 år och då måste man fokusera på det målet oavsett om det är jobbigt eller om det inte är det.
Jag vet hur jag kände mig när det tog emot vilket ledde till att jag gav upp och struntade i att förotsätta kämpa men det kommer jag absolut inte göra nu! 
 
 
På denna promenad slog vi även rekord på längsta distansen,tiden och mest kalorier vilket känns väldigt bra.
 
Nu måste jag stänga ner och sova!
Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi!
Kram Emelie
 
 
 

2 kommentarer

monzilla.blogg.se

29 Dec 2016 06:31

Oj vad jag är avis oå dej! Att få va ut och gå, komma ut i den härliga luften. Jag vill oxå. Har höft och knä som bråkar. Så då kan du ta lite extra steg för mej ;-)

Svar: Ja absolut kan jag det :P
Vet inte hur det fungerar med ditt knä och höften men det räcker med korta promenader, bara du rör dig lite i alla fall så är det bra! :)
Emelie Karlsson

Marianne

29 Dec 2016 22:24

Jag är också avundsjuk och längtar ut, min sträcka idag blev 1.6 km...men går ju med kryckor fortfarande då min fot inte läkt ihop än.
Jag tror du klarar måste att springa en mil om ett år, men har du satt upp delmål varje månad?
Vet inte hur det funkar för andra, men för mej får inte "deadline" ligga för långt fram, jag måste ha den
nära i tiden....

Svar: 1,6km är alltid något! :)
Jag har samma sak, att mitt mål får inte vara för långt fram så vissa månader har jag delmål, denna månad var det att gå ner 3kg och nästa månad har jag ingen aning om vad jag ska ha! :)
Emelie Karlsson

Kommentera

Publiceras ej