Hejsan allihopa, hoppas att ni mår bra :)
Jag har inte mått bra dom senaste månaderna för att det har varit så mycket med skolan och allt annat runt omkring, men jag har tagit tag i det och mår lite bättre nu :)
Det är så här att jag har alltid varit större än alla andra enda sen jag var liten och jag har blivit kallas massa saker som har fått mig att må dåligt och aldrig varit nöjd med mig själv.
För 3 år sen tröttnade jag på allt så jag tog hjälp av en dietist men det varade bara i 1 månad för att hon var så elak mot mig, hon sa allt som jag gjorde fel och hon tog aldrig upp det som jag hade gjort bra utan bara tog upp det dåliga som jag hade gjort.
Och för 1½ år sen så träffade jag en annan dietist och jag gillade verkligen henne, men då var det ett annat problem och det var att jag alltid fick be pappa skjutsa mig varje gång jag skulle dit och tillslut så tröttnade vi på det och bad om att få en dietist här i Mariestad och det fick vi. Jag började hos henne och hon gav mig bra tips på vad jag skulle äta och hur skulle äta det, jag började ta promenader nästan varje dag (när jag hade tid) och sen gick jag till henne 1 gång i månaden för att se hur det går och för att få mer tips och sånt.
Jag vägde mig alltid hos henne och första månaden gick jag ner 2kg och det tyckte hon var jättebra så jag fortsatte med promenader och bättre mat, nästa månad jag var där och vägde mig så hade jag inte gått ner i vikt men jag hade inte heller gått upp i vikt utan jag stod kvar på samma siffra och det gjorde mig besviken.
Men jag fortsatte ändå med promenaderna och maten, jag fortsatte att gå till henne varje månad men ingeting hände utan jag stod still och jag blev bara mer och mer frustrerad över att ingeting hände och hon började skälla ut mig för att jag inte gjorde tillräckligt mycket och att jag inte hade gått ner något.
Jag fick sämre och sämre självförtroende och självkänsla för att hon tryckte ner mig och jag klarade inte av att hon höll på så, så när jag fyllde 18å i Januari detta år så sa jag till henne att nu räcker det och att jag hade fått nog av henne för att jag klarade liksom inte av så som hon höll på och det hjälper inte att trycka ner mig för att jag ska kunna gå ner mer i vikt.
Men för 2 veckor sen insåg jag att jag verkligen måste ta tag i detta för att jag mår inte bra av detta och det kommer sluta med att jag dör i förtid och det vill inte jag, så i måndags så skaffade jag ett träningskort till ett gym och jag har varit nere 3 gånger denna vecka redan och tränat, och nu tänker inte jag ge upp utan nu ska jag ge detta en chans och jag har personer som stöttar och pushar mig att fortsätta.
Jag har gråtit mig till sömns många nätter för att det har varit så jobbigt och för att jag har mått så dåligt över hur jag ser ut och att jag inte klarar av att göra samma saker som alla mina kompisar och familjen, men det ska det bli ändring på nu.
Nu ska jag köra på och aldrig ge upp för till sommaren ska jag gå Kungsholmen runt i Stockholm och den är 1 mil och mitt mål med det är att jag tar mig runt utan att behöva stanna någon gång.
Så nu jäklar kör jag och ingen kommer få trycka ner mig eller säga att jag inte klarar av det för det kommer jag göra förr eller senare!
Och till er som verkligen kämpar med träningen och det går trögt för, fortsätt bara kämpa för du kommer klara det men det kanske tar lite tid och ha personer runt omkring dig som stöttar dig och får dig att må bra!

Det var allt för mig idag, kommer skriva mer någon annan dag:)
Kram på er!
 

Kommentera

Publiceras ej